تولید کننده حفاظ آهنی ساختمان ، صنایع فلزی آریا تولید و نصب درب آکاردئونی در تهران و حفاظ

 درب حفاظ آکاردئونی حفاظ پنجره    طراحی سایت شرکتی ارزان   طراحی سایت اصفهان ارزان    طراحی وب سایت در اصفهان  


اردیبهشت 95 - پارکت|کفپوش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

95/2/24
10:21 عصر

اجرای مراسم ترحیم در اصفهان

بدست مظاهری در دسته اجرای مراسم ترحیم در اصفهان

اجرای مراسم ترحیم در اصفهان همراه با مداحی و تصنیف  و نی نوازی غمگین توسط مداح استاد کاظمی

09132054876با این شماره تماس بگیرید

مراسم یادبود پدر و مادر در اصفهان

/ /مبل شویی در منزل تهرانپارس// /قالیشویی تهرانپارس/ /اجاره خانه ساعتی اصفهان/ /حفاظ ضد سرقت درب آپارتمان/ /قیمت انواع حفاظ پنجره/ /

مراسم یادبود پدر و مادر در اصفهان


95/2/9
11:45 صبح

سنگ ساختمانی صفا

بدست مظاهری در دسته سنگ ساختمانی

در بحث زمین شناسی سنگ به یک توده‌ی جامد اتلاق می‌شود که به صورت طبیعی ایجاد می‌شود و از یک یا چند کانی تشکیل ‌شده ­اند. سنگ از نظر زمین‌شناسان به ماده‌ی سازنده‌ی پوسته‌ و بخش جامد سست‌کره‌ی زمین گفته می‌شود. دو فرایند کوه­ زایی و کوه­ سایی در زمین موجب پدید آمدن محصولات سنگی می‌شود.
افرادی که از سنگ فروشی اصفهان به صورت عمده خرید می کنند ، می توانند هزینه خرید را به صورت قسطی بپردازند.‌ خرید قسطی از کارخانه سنگ محمودآباد اصفهان به علت رعایت حال همه اقشار جامعه در همه طبقات به وجود آمده است.

سنگ‌ها از یک یا چند کانی درست شده‌اند و از نظر چگونگی پدید آمدن در سه گروه سنگ‌های آذرین، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های دگرگونی جای می‌گیرند. سنگ‌های آذرین از سرد شدن گدازه‌ی آتش‌فشان‌ها به وجود می‌آیند. سنگ‌های رسوبی پیامد فرسایش سنگ‌ها و انباشته شدن رسوب‌ها در دریاها هستند. هنگامی که سنگی در فشار و گرمای زیاد قرار گیرد، سنگ دگرگونی پدید می‌آید. به عنوان مثال یک سنگ گرانیت معمولی ترکیبی از کوارتز، فلدسپات و میکای سیاه است.

سنگ به عنوان قدیمی­ ترین مصالحی به شمار می­رود که بشر از بدو زندگی بر روی زمین شناخته است و از آن برای تهیه­ ی وسایل مختلف و همین­طور بنای خود سود جسته است. از دوران پارینه سنگی، از سنگ برای ساخت ابزار استفاده شده است. مواد معدنی و فلزات کشف شده در سنگ نقش اساسی در تمدن بشری داشته­ اند. در آثار بدست آمده از جوامعی که در دوره­ ی پارینه سنگی می­ زیسته­ اند، از سنگ ابزار کار و اسلحه و ... ساخته شده است.

این مصالح فراوان و در دسترس، دوره های بعد به خدمت بنای ساختمان نیز آمده است که مونولیتها و تریلیتها از آن جمله اند. در عصر نو سنگی بکارگیری سنگ در ساختمان افزایش می یابد و بعدها با شناخت بیشتری که بشر از خواص و نحوه ی بکارگیری سنگهای گوناگون بدست می آورده، آثار متنوع و بجای ماندنی از جمله مجسمه ها، مقابر و پرستشگاهها، از خود بجای می گذارد. این ابنیه در آغاز با لایه های سنگ و بدون ملات ساخته شده اند و اندکی بعد بجای آن از بست و قلاب و اتصالات فلزی سود جسته اند. بعدها بشر ملاتهای گوناگونی شناخته و بکار می گیرد و همین طور از سنگهایی با قطعات کوچکتر سود می جوید. برخی از سنگهای زینتی را به طریقه های مختلف بصورت صفحاتی بریده در کف و در نما، پله ها، کف پنجره ها و غیره مورد استفاده قرار می دهند. نباید از یاد برد که مخلوط خرده سنگ یا بعضی مواد چسبنده، اهم مسائل ما را در ساختمان تشکیل داده است. بیشترین کاربرد سنگ در نمای ساختمان است، چرا که نمای ساختمان بدلیل قرار گرفتن در معرض شرایط جوی (باران،یخ بندان، آفتاب و آلاینده ها) ، از اهمیت خاصی برخوردار است. سنگ نما باید ویزگی های خاصی داشته باشد تا بتواند در برابر این عوامل دوام بیاورد. 

تاریخچه ی استفاده از سنگ ساختمانی

قدمت استفاده از سنگ توسط بشر بمنظور ساختن محل سکونت به سالهای بسیار دور می رسد و مشاهده ی آثار باستانی قدیمی نظیر اهرام مصر و آثاری در رم و یونان و همچنین در کشور ایران با در نظر گرفتن امکانات فنی و تکنولوژی آن دوران باعث حیرت و تعجب بسیار می شود. مورخان قدمت استفاده از سنگ توسط بشر را بیش از 12000 سال برآورد کرده اند.

از دوران پارینه سنگی و نو سنگی که انسان آهن را نمی شناخت، از سنگ برای رفع نیازها استفاده شده است، بگونه ای که در عصر حجر با آگاهی از خصوصیات و ویژگیهای سنگهای سخت و شکننده، سنگهای سیلیسی را برای ساختن ابزار استفاده می کردند. با رشد تمدن بشری نحوه ی استفاده از سنگ نیز متحول شد که ساختمانهای باستانی با نمای سنگی حاکی از این تغییرات است که این تغییرات در کشورهایی مانند مصر، یونان، ایتالیا و ایران مشهود است. 

استفاده از سنگ با کوپ های بزرگ شروع شد و با پیشرفت علم و تکنولوژی، بتدریج از وزن آن کاسته و به رنگ، صیقل پذیری، بافت و استحکام سنگ بیشتر توجه شده است و اکنون بیشتر از پلاک های زیبا با رنگ، صیقل، جلا و قطر کم استفاده می شود.

استخراج و مصرف سنگهای ساختمانی در ایران دارای تاریخچه ی طولانی است. 2500 سال پیش سنگ تراشانی که با ابزار ابتدایی ستون های تخت جمشید را می ساختند، حتی تصور هم نمی کردند روزی صنعت و پیشه ی آنها نام ایران را جهانی کند. استفاده از این سنگ ها در هزاره های نخست شکل گیری تمدن در سرزمین ایران، چه به عنوان سنگهای ساختمانی و چه سنگهای تزئینی داخل بناها مرسوم بوده است. آثار بجا مانده از مصرف چنین سنگ هایی در تخت جمشید، پاسارگاد، تخت سلیمان و بسیاری از بناهای ساسانی و بناهای اسلامی تا امروز دز سراسر سرزمین ایران پراکنده است. اشیاء زینتی ساخته شده از انواع سنگهای مرمر، مرمریت و غیره، اعم از ظروف و زیور آلات زنانه، در موزه های ایران و دیگر نقاط جهان وجود دارند. تزئینات داخل بناهای داخلی نیز که بعضاً سالم از زیر خاک در آمده اند، نشان از استفاده ی سنگهای مذکور در تزئینات داخل ساختمان دارند. اکتشاف، استخراج، حمل، برش، ساب و مصرف سنگ های تزئینی و نما که در طول زمان به روش سنتی در ایران جریان داشته، در دهه های اخیر تحولی اساسی یافته است. نمود اصلی و اساسی این تحول، بکارگیری روش های مدرن در صنعت معدنی است که تغییرات کیفی و کمی کلی در تولید و مصرف این گروه از ذخایر معدنی را به همراه داشته است. روش های استخراج بدون انفجار و بکارگیری وسیع ماشین های سخت بر، دو تحول بزرگ اخیر در صنعت سنگ ایران است که در دهه ی اخیر صورت گرفته و هر کدام به نوبه ی خود توانسته تولید و مصرف کیفی و کمی سنگ های تزئینی و نما را توسعه دهند.  

فروشگاه محصولات ساختمانی

نوشته‌های تازه

فروشگاه محصولات ساختمانی

نوشته‌های تازه

 

 

پدر سنگ ایرن

قنبر رحیمی، معروف به ارباب قنبر، به دلیل خدماتی که در خصوص کشف معادن و استخراج سنگ­های معدنی و نما داشته­ اند پدر صنعت سنگ ایران به شمار می­رود. وی متولد روستای سوه در استان اصفهان است. او معادن بزرگی از جمله عباس آباد، آتشکوه، نیم ور و مرمریت جوشقان را کشف کرد.

ارباب قنبر قطعاتی از سنگ‌های تراورتن و جوشقان را برای برج آزادی، ستون­ های سنگی گران قیمتی برای ایوان قبله (مسجدی در خراسان جنوبی) اهداء و سنگ‌های مرمر روشن برای حرم­های امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را اهداء کرده است. هم­ اکنون مجسمه­ ی ارباب قنبر در یکی از میادین شهری ایتالیا (ایتالیا با داشتن 86 معدن سنگ تزئینی و نما از صادرکنندگان برتر این بخش محسوب می‌شود و در گذشته سنگ ایران را به شکل خام وارد و با ارزش افزوده­ی قابل توجه به دیگر نقاط جهان به نام سنگ ایتالیا صادر می‌کرد)  به عنوان پدر سنگ ایران به نمایش گذاشته شده‌ است.

خریدار ضایعات آهن

مرحوم قنبر رحیمی در سلطانیه – سال 1368 از راست به چپ آقایان: نفر چهارم مرحوم قنبر رحیمی (ارباب قنبر)

 

معادن سنگ­های ساختمانی در ایران:

ذخایر سنگ‌های تزئینی جهان به حدود 15 میلیارد تن می‌رسد که شامل گرانیت‌ها، مرمریت‌ها، تراورتن‌ها و مرمرهاست که در این میان، تنوع رنگ و کیفیت سنگ‌های تولید ایران با 4?7 میلیون تن ذخیره در جایگاه اول جهان قرار دارد. ایران براساس رتبه‌بندی جهانی از نظر ذخایر سنگ‌های تزئینی در رتبه­ی چهارم است. و به دلیل اهمیت بخش معدن در رشد اقتصادی کشور، توجه بیشتر به این بخش و رفع موانع پیش روی آن را ضروری می­ سازد.

سنگ ­تراشی در ایران قرن­ ها قبل از میلاد حضرت مسیح، با تهیه­ ی لوازم برای شکار حیوانات و وسایل اولیه­ ی زندگی آغاز شده و به تدریج به اوج رونق و شکوفایی رسیده است. بازیافته­ های باستانی از جمله اشیایی که از حفاری هایتپه یحیی واقع در کرمان به دست آمده، موید آن است که پیشینه­ ی این صنعت به 4500 سال پیش از میلاد می­رسد و کشف این ظروف نشان­گر آن است که در آن زمان تراش اشیاء مختلف مصرفی و تزئینی از سنگ سبز در کرمان رواج داشته که البته هنوز هم این نوع سنگ استخراج می­شود. به طور کلی باید گفت سنگ تراشی در ایران قدیم بیشتر به تهیه­ ی وسایل کشاورزی و آلات و ابزار شکار و کندن پوست حیوانات اختصاص داشته و لوازم سنگی بدست آمده از غار مسکونی یا غار هوتو در نزدیکی بهشهر که متعلق به 11000 تا 8000 سال قبل از میلاد مسیح می­باشد، نشان دهنده­ ی این موضوع است. سنگ در ساختن بناهای تاریخی و آثار باستانی هم نقش بسیار مهم و اساسی داشته است. از جمله مهم­ترین ابنیه ­ی تاریخی می­توان کاخ­های دوران هخامنشی، (حجاری­ های) دوره ساسانی را نام برد. تخت جمشید نمونه­ ی بارزی از صنعت سنگ­بری دوره ­ی هخامنشی است.

صنعت استخراج سنگ­های ساختمانی از حدود سال 1331 در ایران پا گرفته است. ولی در عمل تا قبل از سال 1366 هیچ­گونه اقدامی برای بهبود روش استخراج صورت نگرفته بود تا اینکه در سال 1366 اولین دستگاه سیم برش الماسه توسط یکی از شرکت­های وابسته به وزارت معادن و فلزات ساخته و به کار گرفته شد.